Beauty Sleep | Tips & Inspiration

Tipy pre dobrý spánok

Krásny deň želám. V posledných mesiacoch som sa začala o svoju pleť starať oveľa viac a oveľa precíznejšie ako inokedy. Pochopila som, že základom je krásna a primárne zdravá pleť, ktorá vyzerá úžasne a sviežo aj bez toho, aby ste ju ukryli pod nánosmi mejkapu. Okrem správnej starostlivosti o pleť je dôležitým kľúčom aj spánok. Vyspať sa doružova, vyspať sa do krásy - také jednoduché, a pritom s tým niektorí majú stále problém.

Hello my lovely sleepy licornes! ~ A few months ago I started to take care about my skin more and more seriously then up until then. I learned that a base is having a pretty and healthy skin which looks wonderful and fresh even without tons of makeup. Except the right skin care suitable for your skin type there is also another important key to a flawless skin - a sleep. Get a proper beauty sleep - so simple yet still so hard for some people.

* článok môže obsahovať affiliate linky
* article may content the affiliate links

Ja a spánok = ♥
Optimálny spánok by mal byť niekde medzi šiestimi až deviatimi hodinami. Samozrejme, každé telo a organizmus sú iné. Medzi 10. hodinou večer a 2. hodinou ráno sa telo regeneruje. Ľudia, ktorí si doprajú kvalitný spánok, sú menej náchylní na vznik vrások, čomu vďačia produkcii kolagénu. Osobne sa snažím do postele zaliezť najneskôr do 0:15, keď dokončím predspánkový kozmetický rituál (čistenie, hydratácia, masáž, maska ...). Nech už ale spím akokoľvek dobre, mám problém sa vyšuchtať z postele v ranných hodinách. Rada sa v posteli váľam i napriek tomu, že už nespím. A to je jedna veľká chyba! Človek sa potom ešte viac cíti unavený.

Cez leto som sa rozhodla vstávať o čosi skôr a budíček som si posunula na takú ôsmu - deviatu hodinu. Som si vedomá, že istá časť populácie už v týchto hodinách naplno funguje, no pomaly ďalej zájdeš! Celkom sa mi to darí a v najbližších dňoch budem aj nútená takto skoro vstávať, pretože začnem chodiť do práce. Potrebujem ale zapracovať ešte na samotnom spánku. Mám problém zaspať pred polnocou a dokonca aj vôbec zaspať - prevažne v týchto horúcich letných dňoch, kedy sa nedá pomaly ani dýchať.

Príjem tekutín mám dostatočný - pri mojej posteli nechýba 2 litrová fľaša čistej vody. Jesť sa snažím zdravo a vyvážene. Ak sa však stane, že pociťujem hlad pred spaním, dám si niečo maléPokúšať sa zaspať v prípade, že som hladná, je u mňa ako hrach na stenu hádzať. Radšej si niečo zobnem akoby som sa mala niekoľko hodín zbytočne prevaľovať.

Na neschopnosti zaspať sa podieľajú rôzne faktory - stres a nervozita, úzkosť, vysoký obsah kofeínu v tele (čo mi pripomína, že musím obmedziť príjem kávy!), alkohol, náročná práca, problémy a negatívne myšlienky, nepravidelný spánok, zdravotné problémy, pocit hladu a iné.

Me and a sleep
Optimal sleep is somewhere between six to nine hours per night. Well, those numbers are nice but we don´t have to forget a fact, that everyone´s body and everyone´s organism is unique. Between 10 pm and 2 am is body regenerating itself. People who have a good sleep are less wrinkle prone than the others - they can be thankful to collagen production. Personally I try to go to bed before 0:15 am after my night skincare routine. Even if I get a good sleep I have a huge problem with getting up out of the bed - even I´m already awake I´m just rolling in the bed. And that´s a big mistake because you are more tired after that.

During the summer I decided to get up earlier - at 8 am to 9 am. I´m pretty aware that most of people is already working and fully awake but well, even the slower journey is a journey! I´m glad I decided to not to sleep almost a half of a day. I will be also forced to get up early because of my job so it´s good too. But I also have to work more on a sleeping - I can´t fall asleep before midnight and sometimes I can´t sleep at all, whole night. For example during the summer when it´s sooo hot even during the night. Not a very pleasant feeling.

My liquid intake is very rich and I always keep a 2l bottle full of water near my bed. I eat healthy and balanced food but sometimes I just get hungry in the night. In that case I go to the kitchen and have something small. I can´t sleep when I´m hungry so instead of rolling in the bed for hours I rather go to eat something small and light.

Inability to fall asleep may be cause by several problems - stress, nervousness, anxiety, high caffeine content in your body (which reminds me I have to stop drink so much coffee!), alcohol, hard and exhausting work, problems and negative thoughts, irregular sleep, health problems, hunger etc.

Niekoľko tipov pre dobrý spánok
• Niekedy si pred spánkom doprajem medovkový čaj, ktorý upokojuje nervy, poprípade vypijem pohár čistého mlieka.
• Inokedy zasa počítam ovečky (ak som už naozaj zúfalá) alebo si niečo predstavujem. Kde by som chcela byť, čo by som chcela robiť a podobne.
• Do postele sa snažím chodiť v pravidelných intervaloch, aby si telo zvyklo a bolo pripravené, že už je čas vypnúť.
• Minimálne šesť hodín pred spánkom by ste mali obmedziť alkohol a fajčenie, čierny a zelený čaj a kofeínové nápoje.
• Ak neviete zaspať pri otvorenom okne, pred spánkom si aspoň poriadne vyvetrajte a pustite do izby čerstvý vzduch.
Elektronické zariadenia by ste mali mať odložené v dostatočnej vzdialenosti a všetko by malo byť vypnuté.
Miestnosť, v ktorej spíte, by mala byť dostatočne tmavá, bez akýchkoľvek svetiel a iných rušivých elementov.
• Do postele si oblečte pohodlné a priedušné oblečenie.
• Ak ste unavení počas dňa, skúste počkať do večera a ísť spať skôr, než si ľahnúť poobede a vstať neskoro večer.
• Nie ste dostatočne unavení? Skúste si niečo prečítať.
• Osobne mám niekedy problém zaspať po počúvaní hudby. Môj mozog sa akoby opätovne naštartuje a je ťažké privolať späť únavu.

A few tips for better sleep
• Sometimes I drink a herbal or melissa tea which has the calming effects on your nerves. From time to time I like to drink a glass of a milk.
• I also count sheep sometimes (especially when I´m really desperate) or I´m imaginaning something. Where I would like to be, what I would like to do etc.
• I try to go to sleep regularly, in a regular intervals I mean. Every single day I try to fall asleep in the same time.
• At least six hours before sleeping you shouldn´t drink alcohol, smoke, drink black and green tea and also caffeine drinks.
• If you can´t sleep with an open window, at least ventilate for a few minutes before sleeping. Fresh air is really good for sleeping.
• All technical devices should be put away and also turned off.
• Room where you are sleeping should be dark enough and without any lights on or other disrupting elements.
• You should sleep in a fine, comfortable and breathable clothes.
• If you are tired during the day try to be awake until the evening and go to sleep rather soon then sleep in the afternoon for example.
• Aren´t you tired enough? Try reading a book.
• Personally, sometimes I have problems with sleeping after listening to music for a long time. My brain just awakes miraculously and I don´t feel tired at all.

Niečo málo pre pleť
Hydratovať, hydratovať a hydratovať! Pred spánkom vypite dostatočné množstvo čistej vody alebo čaju a vždy majte fľašu alebo pohár po ruke.
Dôkladne pleť odlíčte. Určite nechoďte spať nalíčené, nikdy!
Doprajte si masáž tváre, ktorá vám pomôže pleť očistiť a okysličiť a ktorá podporí krvný obeh a uvoľnenie svalov. Toxíny a voľné radikály, hor sa preč!
• Pokiaľ je to možné, zaspávajte s tvárou nahor. Zaspávať v takejto polohe je pre mňa ťažké, ale keď si predstavím, koľko nečistôt a baktérií sa nalepí na pleť v prípade, ak si na vankúš položím líce, som ochotná vydržať.

Something for your skin
• Moisturize, moisturize and once more - moisturize! Before going to bed drink plenty of water and always have a glass or a bottle filled with water near your bed in case you will get thirsty during the night.
• Clean your skin deeply and thoroughly. Don´t go to sleep with a makeup on! EVER!
• Massage your skin from time to times, a few times per week. You can use a coconut oil or any other for that. Skin will be clean, oxygenated. It also helps to a better blood circulation and muscle release. Toxins and free radicals, go away now!
• If possible, try to sleep with your face upwards. Falling asleep in this position is really tough for me but on the other side, when I imagine how many impurities and bacteries will stick to my cheeks when I put them on the pillow, I am willing to withstand.

Malá inšpirácia toho, čo si obliecť do ríše snov
What should you sleep in during dreaming?


Zaful Intimates


Zaful Intimates

25 comments:

  1. Nika ;P12:19

    Great post: d
    Very cool stuff :)

    Follow me? I follow you ?:D
    grlfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Dressed With Soul16:00

    Thanks for following. It is a pleasure for me I already followed you back on bloglovin :)
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    ReplyDelete
  3. Šehada Ljajko21:20

    Great post, dear. I like it.

    ReplyDelete
  4. I always drink tea before I go to sleep)

    ReplyDelete
  5. Se spánek díky Bohu nemám žádný problém, jsem schopná usnout i v osm večer a probudit se ráno v 10 :D :D
    Pyžamko se mi nejvíc líbí to třetí v prvním řádku a to uprostřed v druhém řádku ♥

    Měj se v lásce,
    Janet S. ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    ReplyDelete
  6. Kati21:38

    Always nice to have a good sleep in cute clothes!

    -Kati
    Almost Stylish

    ReplyDelete
  7. Tiež by som chcela mať takýto spánok :o ♥

    ReplyDelete
  8. Oh very interesting post!

    ReplyDelete
  9. Pathy Guarnieri18:10

    Great post!

    Xoxo.
    coresdovicio.com.br

    ReplyDelete
  10. Very beautiful pijamas!
    http://witty-sweety.blogspot.ru

    ReplyDelete
  11. Ariana's tears13:28

    Great post! I always woke up in 9 AM but only because I'm hungry :D In the morning I have to drink coffee, but in the evening I drink tea for my anxiety.
    Pajamas are amazing <3

    https://monstears.blogspot.hr

    ReplyDelete
  12. Yeah, I prefet drinking coffee in the morning and drinking tea in the evening too :)

    ReplyDelete
  13. Ana Sofia21:26

    These stuff are just so cute *.*
    xo
    Blog An Aesthetic Alien | Instagram | Facebook
    Youtube

    ReplyDelete
  14. Maria Nechepurenko12:54

    Very nice post! I follow you! Could you follow me too?)
    wdresscode.blogspot.ru

    ReplyDelete
  15. Thank you very much! I follow you too honey ♥

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)