Blogging tips | How to prepare your blog for the new year?

Blogerské tipy

Update všetkým informáciám
Najmä tým základným a pre vašich čitateľov dôležitých. Prevažne čo sa týka článkov alebo stránok ako sú About (me), Contact (me) a pod. Nikto nemá záujem o staré a neplatné informácie. Ak na váš blog zavíta potencionálny sponzor a uvidí, že sa oň nestaráte, akurát mu dáte dôvod na to, aby z vášho blogu utekal preč.

Update of all information
I´m talking especially about those elementar ones e.g. About me and Contact me section. No one cares about old and non-actual information. Potentional sponsor either.

Základné informácie o blogu (pre spoluprácu)
Je dobré si vytvoriť stránku špeciálne na štatistiku blogu. Potencionálneho sponzora bude zaujímať či sa mu vôbec oplatí s vaším blogom spolupracovať. Môže to byť vo forme print screenu alebo v podobe textu, ako to mám ja.Tieto informácie by určite nemali chýbať na žiadnom blogu. Nik si ich sám získavať nebude.

Basic information about blog (for collaboration)
It´s great to make a page especially for this reason. Potentional sponsor always wonders if a collaboration with your blog will be successful for the both sides. You can put there information in a print screen form or written one like me. No one will collect those information himself.

FAQ
Pokiaľ sa vám nechce sústavne odpovedať na tie isté otázky, zriaďte si FAQ stránku alebo inak, zoznam najčastejšie kladených otázok, ktoré sú vám kladené a ktoré vašich čitateľov zaujímajú. Každý si ich môže prečítať ešte predtým, než vám otázku položí.

FAQ
If you can´t stand repeatedly answering the same questions, make a FAQ page. Collect the most asked questions and answer them. It´s a good prevention to ask them again somewhere in the comments. Now, people will be able to read the question before asking it. And if not, don´t bother yourself - it´s their fault not to read the FAQ first ;)

Triedim, triediš, triedime
Triedenie fotografií a článkov vykonávam pravidelne, počas celého roka. Pri kontrolovaní funkčnosti odkazov narazím niekedy aj na stránky, ktoré už prestali existovať alebo obrázky, ktoré som vymazala, no i napriek tomu sa na blogu naďalej zobrazujú (vo forme prázdneho obrázka). Aj takéto aspekty dokážu vytvoriť u človeka mienku, ako kvalitne sa o svoj blog staráte.

Sorting the content
I sort articles and photos very often, during the whole year. Sometimes the article contains a few photos I already deleted and they appear as blank pictures. The other thing is, that some of the link don´t have to be still functioning.

Vlastný obsah
Keď sa jedná o váš blog, malo by tam aj niečo z vás reálne byť. Dobre, možno nie doslova, ale nejaká forma duševného vlastníctva je určite vítaná. Vami nafotené fotografie, vami nakreslené ilustrácie, vami vytvorená grafika a iné. Blogy, na ktorých vidím obrázky a fotografie stiahnuté z internetu (nehovorím o inšpiráciách a podobne), strácajú svoju hodnotu. Minimálne pre mňa. Aký zmysel má pridávať niekam inam niečo, čo už na jednom mieste je? Tvorte! Vlastná tvorba je oveľa lepšia, ako desiatky skopírovaných fotografií.

Your OWN content
If you are the creator of your OWN blog, why don´t you publish your OWN content too? Not literally, but I mean some form of Intellectual Property. Photos taken by you, illustrations drawn by you, graphics created by you. If I visit a blog and I´ll find them copied content from the other sides (especially photos and pictures) I feel really dissapointed. But I´m not talking about inspirational articles etc. Don´t get me wrong! But why publish the same thing which has been already published on the other website? Create!

Vyčistite sidebar od zbytočných aplikácií či doplnkov
Je pekné, že si v menu blogu môžete nakŕmiť rybičky, pozrieť sa, koľko je hodín na veľkých ciferníkových hodinách alebo vypočuť svoju obľúbenú skladbu. No myslíte si, že ostatných čitateľov tieto veci potešia? Sidebar by malo slúžiť na orientáciu blogu. Môže obsahovať stručné informácie o autorovi a blogu, sociálne siete, kde je možné ho zastihnúť či stránky, s ktorými spolupracuje (takto si môžete dokonca navzájom aj vypomôcť :)).

Čo sa týka hudby - viem, je to čisto subjektívna vec, ale pokiaľ narazím na blog, kde hraje hudba a zvlášť žáner, ktorý nemusím, nemám chuť sa ani len začítať do článku. A úprimne, neviem si predstaviť, koľkí z vás by sem zavítali po tom, ak by som tu pridala hardcore alebo deathcore playlist haha. Nie všetci sa tiež dokážu sústrediť pri počúvaní hudby :)

Clear the sidebar
It´s good and lovely to feed your fish, to see what time it it on a big clock or listen to your favourite song. But do you think those things will please your readers? Sidebar should be used for a blog orientation. It should contains info about author, blog, social sites where the author is logged. You can also put there your sponsors´ banners (this can be helpful for the both sides :)).

Music - okay I know, it´s a very subjective thing but when I visit blog when the music is playing, and especially the genre I don´t like, I don´t feel like gonna read any article. And honestly, can you imagine me putting here a playlist with mainly a deathcore and hardcore music? Haha.


GFC
GFC alebo Google Friend Connect je aplikácia, pomocou ktorej sa môžu čitatelia pripojiť k vášmu blogu a dostávať tak informácie o najnovších článkoch. Veľmi šikovná vecička, ktorá vám môže pomôcť v rozličných smeroch. Je preto dobré, ak je na blogu viditeľná.

GFC
Google Friend Connect is an application which provides your readers getting information about the new articles immediately after publishing them. It´s a really great thing and it can helps you in many ways. Better to show it to the world!


Grammatica Slavica
No dobre, možno nie práve tá od Bernoláka. Myslím si ale, že ak niekto chce začať písať, mal by trošku popracovať na gramatike. Slovenský jazyk je krásny jazyk, no má taktiež veľa nepreskúmaných zákutí, rozličných pravidiel, výnimiek a pod. Nehovorím, aby bol každý povolaním ortograf (i keď by to bolo pre moje oči super), avšak blog, na ktorom vidím v jednej vete alebo odstavci, 1843 chýb (a schválne, či vám tento rok niečo hovorí?!), jednoducho nemám chuť čítať ďalej. Samozrejme, ja taktiež neovládam všetky pravidlá slovenského pravopisu, no snažím sa dodržiavať čiarky a hlavne i/y a í/ý a s/z. Viem, že existujú aj rôzne poruchy, avšak stále môžete využiť korektúry programov ako je napríklad Word a iné.

Grammar issues
Well, the whole paragraph was about me talking about slovak grammar. What I wanted to say is that if you want to start to write, you should at least learn some basics.

Nie je tag ako tag
Častokrát sa mi naskytne pohľad na hojný počet tagov, ktoré sú umiestnené pod alebo nad článkom. Ak si myslíte, že Blogger funguje ako Instagram, ste na omyle. Na Bloggeri tagy slúžia ako označenie rubrík. Úplne vám stačí zopár z nich, aby ste vystihli podstatu článku. Napríklad k recenzii na novú paletku očných tieňov vám stačia : recenzia, kozmetika, poprípade značka kozmetiky.

Tags
If you think Blogger works the same as Instagram, you are wrong. Tags are meant to be like rubrics here. You don´t need 10+ tags to describe one thing. Three tag words is an ideal number. For example, if you write a review about an eyeshadow palette, you can try these tags: beauty, review and a brand. That´s completely enough.

Blogerské skupiny
Hľadáte nové blogy pre inšpiráciu alebo chcete prilákať na svoj blog nových ľudí? Skúste vyhľadať napríklad na fejsbúku rozličné blogerské skupiny. Uisťujem vás, že ich tam je hojne. Osobne publikujem v slovenských, českých ale aj zahraničných skupinách. Takéto skupiny neslúžia len na zviditeľnenie vášho blogu. Vďaka nim môžete spoznať aj super ľudí (:


Bloggers´ groups
If you are looking for a new inspiration or you want to show your blog to other, bloggers´ group are great thing. You can find a lot of them on Facebook. I´m a member of slovak and czech ones, but I´m also in some foreign ones. You can also get to know a lot of good people there (:


Kopírujte so zdrojom
Kameň úrazu nejednej blogerky či blogera. Ak už niečo kopírujete z internetovej stránky, pridajte zdroj, t.j. odkaz na danú stránku. Ak chcete skopírovať danú fotografiu blogerky/blogera, vypýtajte si povolenie. Je to elementárna slušnosť. Aký by to bol pocit, nájsť svoje diela na cudzej stránke bez uvedeného zdroja? Asi nie dvakrát príjemný. Samostatnou kategóriou sú ľudia, ktorí vám ukradnú šablónu. Proti inšpirácii žiaden dišputát, avšak pokiaľ niekto čmajzne presné rozmery, font, farbu a kadečo iné, toto už inšpirácia žiaľ nie je.

Na internete nájdete veľa stránok, ktoré vám ponúkajú HTML a CSS návody ako húb po daždi. Nehovoriac o stránkach s už vopred vyhotovenými šablónami, ktoré sú zadarmo.

Copy with the source
If you published a picture from the other site, it means it´s probably not yours. In that case you should add also a source link under the picture or somewhere to the article. In case you want to copy a photo of a blogger, you should also ask for a permission. It´s a decency. How would you feel like if your photos were published somewhere else beside your blog? Do you know, where I´m aiming?

And another problem - coping the template. If you want take an inspiration, it´s okay. But if you copy every single attribute of a template, it´s unacceptable. Especially when a person was making it for a few hours. On the Internet, there is a lot of sites which provide HTML and CSS tutorials and also a lot of websites which provide free templates.

Wanna read more like this?
→ How to center Blogger elements
→ How to edit your blog headings?

→ Tips for better blogging

27 comments:

  1. Úplne s tebou v tomto súhlasím. To so sponzormi čo si písala určite urobím :) nikdy predtým ma to nenapadlo ale je to dosť užitočné :) pekný post!
    liviaurban.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :) Kľudne môžem písať ďalší článok, pretože mám tých tipov naozaj veľa, haha :D

      Delete
  2. Pekne si to zhrnula :) Súhlasím :) a hlavne s tou hudbou, občas sa musím premáhať nevypnúť nejaký blog keď počujem, že odtiaľ hrá nejaká hudba.
    Inak video je nádherné a ten kufrík je úžasný! :)
    DanyČuks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem veľmi pekne :) Malo byť pôvodne už včera, no musela som si stiahnuť nový program, naučiť sa v ňom fungovať, potom to prekonvertovať a tak. Už nikdy nebudem v duchu "nadávať" na holky, ktoré točia videá, ale nepridávajú ich tak často :/ :D

      Delete
    2. Ďakujem za tipy :)

      Delete
  3. Super tipy, určite niečo z toho vyskúšam, vďaka ;) Ja si blog upravujem dosť často, pretože vždy sa nájde niečo s čím nie som spokojná alebo ma napadne, ako to urobiť lepšie.
    http://bynicka.blogspot.sk/2014/12/vianoce-u-nicky.html

    ReplyDelete
  4. Skvělé tipy :) Taky nemám ráda, když přijdu na blog a automaticky začne hrát hudba a já hledám, kde to vypnout :D Ale naštěstí už to na blozích nacházím jen výjimečně :) U tebe se mi moc celkový vzhled blogu líbí :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niekedy to dokonca ani neviem nájsť. Keby to bola aspoň jeden widget na celý blog, ale ono sa to zapne pri každom novom otvorení článku alebo rubrík. A ďakujem ♥

      Delete
  5. Ja úplne súhlasím s odstrašujúcim efektom hudby na blogoch, ja osobne to okamžite vypnem, či už je hudba harmonická alebo nie je, jednoducho ma to vyrušuje, rovnako to funguje aj s tmavými blogmi a blogmi ktoré hýria farbami, doslova mi to trhá oči, nemôžem sa na to pozerať. Slovné overovanie som si pri komentároch už vypla, ale tiež som o tom nevedela, kým som sa to na nejakom blogu nedočítala. Sama neviem čo do nového roka s blogom, spravila som pár zmien a uvidíme, čo bude ďalej. Každopádne skvelý článok, veľmi užitočný najmä pre blogerky.
    Bianka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som rada, že sa tu našli ľudia s rovnakými pocitmi :) Čo sa týka layoutu a podobne, to rozoberiem v druhej alebo tretej časti. A ďakujem za takýto pozitívny komentár :)

      Delete
  6. Velmi pekny clanok a uzitocny pre blogerky :) stotoznujem sa so vsetkym, hlavne s tou hudbou - vela krat sa aj zlaknem a hladam ako to vypnut este hlavne ked hudba nie je vobec to co ja pocuvam :) taktiez nemam rada tmave blogy alebo prilis farebne :) s tymi otazkami to je tiez velmi dobry napad, mna by to tiez nebavilo stale odpovedat na rovnake otazky :) ale mne sa tvoj blog paci taky aky je ale len tak dalej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem veľmi pekne :) ♥ Nehovoriac o tom, ak máš zvuk naplno alebo sedíš pri niekom a ono to zrazu len tak "vybafne". Niekedy ani nenájdem, ako to vypnúť :D
      Ako som písala, na tom si ako (amatérska) grafička zgustnem v druhej alebo tretej časti :3
      Ďakujem veľmi pekne za takéto príjemné slová. Veľmi si to vážim :)

      Delete
  7. Wow super rady a tipy.. Ďakujem určite vyskúšam! :)

    ReplyDelete
  8. Anonymous11:47

    tiež súhlasím so všetkým, ale jediná vec, ktorá mi tu chýba je taká, že ak dáš do článku odkaz na inú stránku a ja si ju chcem otvoriť do druhej karty, ale stále ostať na tvojom blogu, tak sa mi vypíše že oops. na iných blogoch mi to ide a strašne ma hnevá, keď sa nakoniec prekliknem na odkaz a potom musím spätne hladať, kde som v tvojom článku skončila :)

    ReplyDelete
  9. Lovely post, thanks for sharing! <3

    I have a new outfit post on the blog, would love to know your thoughts:

    * Electric Sunrise - Fashion and Lifestyle Blog *

    x

    ReplyDelete
  10. To odstránenie overovania je super vec! :3
    Taktiež ma to vždy štvalo, hlavne ak tie písmenká/číselká tam boli absolútne nečitateľné..
    Ja osobne sa chystám niektoré staré články trochu poupraviť a vymeniť obrázky, alebo ich nanovo nafotiť keďže staré sa mi nepáčia.

    ReplyDelete
  11. Kriste, to s tou hudbou je naozaj neznesiteľné. Nechápem, prečo si niektorí myslia, že asi všetci na svete máme rovnaký hudobný vkus. Keď sa mi nepáči pesnička, trochu ma odradí aj celý blog. :D Ale v podstate nie je mi príjemné ani to, keď začne hrať niečo, čo mám rada - pretože sa toho zľaknem! :D Protivia sa mi aj komentáre typu "nepáči? dá sa to stopnúť"... však áno, ale predchádza tomu infarkt, neustála otrava so stopnutím po každej rubrike, až nakoniec to, čo nechce asi žiaden bloger - odchod z celého blogu...

    Čo sa týka kopírovania designu, s tým som sa našťastie ešte nestretla, ale poviem ti, že pre niektorých sú aj tie HTML návody na internete zbytočné... Keď sme v škole robili maturitnú prácu, musela som každému hľadať veci v Googli, vysvetľovať ako sa robí mäkčeň na veľké Ň, a podobné veci... to je tak ťažké si to niekde nájsť?! Božechráň púšťať sa do HTML, radšej bez starostí niečo skopírovať, "však kto mi to zistí, nezatvoria ma za to"... A to hlavne čo sa týka obrázkov, mala som živý príklad toho ako nikto nechápal, prečo sakra uvádzať nejaký zdroj ("kto mi to zistí", však)... to je už predsa nadľudský výkon. :D

    Inak zaujímavý nápad s tým e-mailovým formulárom, fakt som nečakala, že by mi mohlo niekedy chodiť toľko spamu ako teraz!
    A ozaj, ešte by som ťa rada odkázala sem, kde som sa trochu nižšie vyjadrila k tej letnej giveaway, ja len že ak si si nevšimla, tak určite sa rada pozrieš. :)

    ReplyDelete
  12. Great post dear!

    I'm following you on GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ReplyDelete
  13. Barbora Pernicova (Baauu)19:53

    Povedené :) Zejména souhlasím s tím, že na blozích se nachází strašně moc TAGů, a nejen na začínajících. Já osobně mám 3, se kterými si vystačím bohatě. Jinak si myslím, že je dobré taková "opatření" dělat během celého roku, postupně :) Zkrátka, znáte takové ty nálady, kdy prostě sedíte nad blogem a snažíte se o vylepšení :)
    Díky za tipy :)
    www.baauu.blogspot.cz
    Baauu

    ReplyDelete
  14. Drews Beauty14:07

    super tipy, najmä collaboration :) to asi zavediem
    http://drewsbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Markéta Potjahajlová20:45

    S hudbou na blogu i na webu musím souhlasit. Kolikrát se i leknu nebo mě to ruší. Takže pryč s hudbou. Skupiny na fb jsou také super, ale nevidím v tom zase takový zázrak. Kolikrát jsou tam články bez jakékoliv reakce. Možná to bude i tím, že jsou skupina natolik přehlcené vším možným, že člověk už ani neví nebo nemá chuť tím vším listovat. A děkuji za tip na Collaboration! Ten si rozhodně musím udělat! :)

    http://markpo.com/

    ReplyDelete
  16. Rachel Roo21:34

    ja jsem v tomhle desnej outsider, co by melo byt nemam a mam milion veci, co by nikoho nenapadlo :-D

    ReplyDelete
  17. Super tipy. S hudbou souhlasím, většinou stránku hned vypínám :)

    ReplyDelete
  18. Blogerka Zuzka22:55

    Tak nakoniec som sa k článku dostala až dnes, ale stálo to za to. Som rada, že si spísala rady, ktoré sa neobjavujú v každom druhom poste tohto typu. Veľa blogerov žiaľ robí základné chyby, kvôli ktorým sa nie a nie dočkať úspechu. Určite by nikto nemal podceňovať gadget GFC umiestnený niekde na blogu a podľa mňa veľký význam má aj aj vytvorenie stránky "o mne", blogu to dodáva osobnosť a odlíši ho to od ostatných, obzvlášť v tejto dobe, kedy je blogov veľa a väčšina z nich sa drží určitých trendov, ktoré paradoxne spôsobujú jedine to, že sú si všetky blogy podobné ako vajce vajcu. Originalita proste musí byť, to omieľam vždy a všade, bohužiaľ občas mám pocit, že zbytočne :-)

    By the way, na to opravovanie nefunkčných odkazov v článkoch používaš nejaký program alebo celý archív článkov prechádzaš "ručne" článok po článku? Keď mením adresy blogu, potrebujem pochopiteľne opravovať aj nefunkčné odkazy, ale povedzme si úprimne - pri 300-400 článkoch to už dá zabrať, chcelo by to nejaký fígeľ nech nie som vlastným otrokom :-D

    ReplyDelete
  19. Ďakujem veľmi pekne za ďalší pekný milý komentár. Tvoje komentáre mi náramne zlepšujú náladu a dodávajú chuť na písanie ďalších článkov :)

    O tom ani nehovor. Mňa vie veľmi naštvať, keď idem na nejakých päť blogov a každý jeden tá istá šablóna prekopírovaná bez akejkoľvek zmeny či už farby, obrázku alebo proste niečoho, čo by evokovalo že: ,,Aha, tak týmto sa ASPOŇ odlišuje od tamtých.". To mňa napríklad osobne veľmi mrzí :(

    Prezerám si to ručne, samozrejme :D Haha. Z času na čas triedim články, takže si ich rovno aj niektoré prezriem, či je všetko v poriadku. Darmo, možno to tak nevyzerá, ale ja si na svojom blogu dávam záležať. Je ako také moje malé dieťa :) ♥

    Alebo si to môžeš rozdeliť :D Jeden deň alebo víkend, daj si nejaké čísielko a uvidíš, haha. Veľa šťastia želám! Nech ti to zbehne rýchlo! :)

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)