Ako ostať zdravý aj v sychravom počasí?


Pekný piatok prajem. Ako ste si mohli v niektorom z minulých príspevkov prečítať, v predošlých dňoch som bojovala so začínajúcou chrípkou. I napriek tomu, že sa o svoje zdravie starám, vďaka chladnému počasiu, dažďu a vetru to neobišlo ani mňa. Každopádne som už včera pocítila akési zlepšenie a budem sa snažiť, aby som do pondelka bola opäť zdravá a fit.

Pre dnešok som si pre vás pripravila príspevok s niekoľkými tipmi, ako sa udržujem zdravo a fit ja, poprípade čo mi pomáha v boji s nachladením. Možno to vyznie kontextovo trošku vtipne, keďže tento článok píšem ešte v stave, kedy nachladená ešte som, ale môžem vás uistiť, že rok aj niečo som vydržala bez akejkoľvek nákazy. Poďme teda na to :)

Hello my sweet licornes! ~ I wish you a lovely Friday. As you could read in the previous posts, I´ve been fighting with a cold, light flu. Even I take care about my health really good, thanks to the cold weather it didn´t miss me either. I noticed a little betterment yesterday so I hope I will be fit soon. For today´s article I prepared for you guys a few tips, how to stay healthy. I would like to give you a few ideas of mine. 

I napriek tomu, že ovocie a zelenina už nie je úplne to, čo to kedysi bývalo, stále je to pomerne zdravá alternatíva na stravovanie sa a, hlavne, prostriedok, ako získať potrebné vitamíny a iné látky, ktoré posilňujú odolnosť nášho tela voči vírusom.

Fruit and vegetable is the best source of vitamins, minerals and other things which help your immune system to stay strong.


Hydratácia je dôležitá a potrebná pre naše obličky, aby mali možnosť odvádzať toxíny z nášho tela. Možno to priamo s náchylnosťou na choroby nesúvisí, avšak je to dôležité minimálne pre správne fungovanie nášho tela.

Hydratation is important as well especially for our kidneys, which excrete the toxins from our body. It´s also important for a right body function.

Čaj pijem pravidelne počas celého roka, avšak akonáhle sa začne jeseň, je to pre mňa taký must-have. Pomáha mi hlavne pri začiatočných bolestiach hrdla a jeho uvoľnení, ak mám problém prehĺtať jedlo či tekutiny. Taktiež zahreje telo. Odporúčam sa v tomto období vyvarovať studeným nápojom a pri bolesti hrdla aj tým s bublinkami, keďže bublinky obsiahnuté v nápojoch ho môžu zbytočne rozdráždiť.

I drink tea during the whole year, but in autumn and during the winter it´s a must-have for me. It helps me with a starting sore throat and also with reducing the pain during the swallowing the food or drinking.

Nekonzumujem žiadne doplnky stravy, no bez vitamínu C sa nepohnem z domu. Beriem ho pravidelne, každý deň ráno pred tým, ako odídem z domu. Z času na čas stavím aj na čistú citrónovú šťavu.

I don´t take any other supplements, but I can´t live without the vitamin C. I take it every morning before I go out. From time to time I also drink a lemon juice.

Akonáhle sa spustí prvý kolobeh ochladzovania sa, začínam sa obliekať teplejšie, začínam oblečenie vrstviť. Radšej nech mi je teplo a mám možnosť si nejakú časť odevu zobliecť, ako vonku mrznúť s pocitom, že som sa mohla obliecť teplejšie. V zime nosím aj hrubšie silónky, keďže som pomerne dosť náchylná na prechladnutie, ktoré nie je zrovna dvakrát príjemné. A i napriek tomu, že doma kúrime, nebehám po byte v šortkách a krátkom tričku. S hrubými huňatými ponožkami dokonca aj spím, haha.

With the getting colder, I immediately start to wear much more clothing, more layers. I will rather put a piece of clothing off than freeze outside and getting mad at myself because of not having enough of clothing. Even at home, I don´t wear just shorts and T-shirt, but mostly leggings, tops, sweatshirts and, of course, a fluffy socks with which I even sleep, haha.

Vetrať by sme mali aj na jeseň aj v zime, čerstvý vzduch je dôležitý a v prípade, že už máme v tele nejaké bacily, telo sa potí, vylučuje do éteru látky a tie je potrebné dostať z izby von :)

Clearing the air is also important, because when you´re ill your body sweats and excretes the substances into the air.

Ďalšími potrebnými kúskami, bez ktorých nie som schopná výjsť von v chladnom počasí, je jednoznačne šál a čiapka. Keď vonku fučí, musím čiapku mať, pretože ma bez nej rozbolí hlava a je mi zle. No a bez šálu by ma bolelo hrdlo už na druhý deň.

Another must-have pieces for me are definitely a scarf and a hat. When I go outside without a hat and it´s windy, I can easily get a headache and without a scarf, I can easily get a sore throat, which I already got, haha, so, you hopefully understand.

Vďaka dobrému a poriadnemu spánku sme nielen každým dňom krajšie/krajší, ale je nám aj oveľa lepšie. Keď som nachladená, chodím spať oveľa skôr, pretože sa mi stáva, že sa večer vďaka upchatému nosu budím a nemôžem potom zaspať a ráno som unavená, bez energie. Pod paplónom sa telo v tomto prípade potí, vďaka čomu vylučuje von škodlivé látky.

Thanks to great sleep you won´t be just prettier but you will also feel much better. When I have a cold, I usually go to sleep much sooner because I can wake up during the night a few times thanks to stuffy nose of mine and then, I can´t fell asleep again. After that I´m tired and without any energy left in the morning. Under the quilt/blanket your body also sweats and excretes toxins out.

Aspoň krátka prechádzka vonku alebo poobedie strávené vo fitku. Aj vďaka cvičeniu máme zdravšiu životosprávu a pokiaľ ho praktizujeme vonku v prírode, hoci len aj spomínanými prechádzkami, naše telo si na chladnú teplotu pomaly zvyká a otužuje sa.

 A short walk outside or working out at gym, choose whatever you prefere. Also thanks to exercising we have a better and healthier regimen. In case we exercise outside, our body gets used to the cold weather much easier and sooner.

Ako bojujete proti nachladeniu či chrípke vy? :)
How do you fight against cold or flu? Give us some tips of yours :)

14 comments:

  1. Michaela Šorelová8 October 2016 at 09:51

    Dooost potřebný článek v tomhle období. Není podzimu, kdy bych nemarodila. :D Už jsem si myslela, že jsem se tomu vymkla jako jediná ze třídy, ale rýmičku jsem chytla jako poslední. :D
    Mr. Kev

    ReplyDelete
  2. Super článok! Presne tak, len po lete mi akosi pitný režim začal robiť problémy.

    SlavikStories
    Čítanie je sexy

    ReplyDelete
  3. Ďakujem :) Aj mne trošku, ale povedala som si, že jednoducho musím :)

    ReplyDelete
  4. Tiež sa mi to takto stalo, haha. Nič nič a zrazu ani neviem ako :)

    ReplyDelete
  5. Really helpful healthy habits during this hard autumn/winter period. Keep up the great work !

    www.lifygent.com

    ReplyDelete
  6. I'm actually battling a cold at the moment as well so these tips are just what the doctor ordered. I love going to the sauna when I'm catching as another way to try and sweat out the toxins.

    ReplyDelete
  7. Všetky body pekne zhrnuté. No niekedy sa to nedá dodržiavať. Ja mám problém hlavne s tým spánkom. Spím málo, ked ja musím vždy ešte stihnut 100 veci, než idem spať. No už si dlhšie hovorím, že sa musím polepšiť.

    ReplyDelete
  8. Veľmi dobre poznám tie dni, kedy sa to nedá :)

    ReplyDelete
  9. Malaika Fernandes9 October 2016 at 09:31

    Winters in India are one of my favourite seasons, lovely post

    ReplyDelete
  10. Sleeping is the best out of all these. :D :D
    But seriously all these tips are really practical and helpful, if followed meticulously one can stay healthy.

    ReplyDelete
  11. How it looks like during the winter in India? :)

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)