{Elixi.sk} Vegetariánská zmes Quinoa

Quinua Real Veggie Bites

Všetkým prajem krásnu sobotu. Po dlhom čase tu mám pre vás opäť príspevok, ktorý sa trošku odlišuje od ostatných, ale zato súvisí s jednou z mojich vášní - s jedlom. Tí, ktorí má poznajú už nejaký ten piatok vedia, že som milovníčkou jedla. I napriek tomu, že som vyberavá, je toho pomerne dosť, čo mám rada. Sladké alebo slané. Zdravšie alebo menej zdravé. Jednoducho keď mám chuť, doprajem si. Ale s mierou, samozrejme :)

Hello everyone. I hope you have been having a great Sunday! For today I prepared an article from a different category than usual. It will be connected with one of my passions - with food. Those who know me quite well surely know, that I´m a food lover. On the other side, I´m a really picky eater, even I enjoy eating, haha. It may sound quite weird but whatever. Sweet or bitter. Healthy or not that healthy. When I want to, I eat  but in moderation, of course :) 

Keď som pred niekoľkými dňami vyberala z e-shopu Elixi.sk produkty, ktoré by som chcela vyskúšať, hneď som vedela, že kozmetiku nechám bokom. Rozhodla som sa vyskúšať niečo spojené so zdravou výživou. Jedná sa o vegetariánsku zmes Quinoa. Sypká zmes v bio kvalite je pripravená pre rýchle a jednoduché zhotovenie chutného pokrmu - chrumkavých fašírok alebo burgrov. Zmes neobsahuje lepok a čas na jej prípravu je 15 - 20 minút. Bio Quinoa je pestovaná v ekologickom poľnohospodárstve v Bolívii.

Zloženie: Quinoa vločky 52,1%, ryžová múka, semienka šalvie 6,6%, sušené paradajky, paprika, soľ, sušená cibuľa, kurkuma, korenie, sušený cesnak, rasca.

A few days ago I was choosing the products I want to try. I was choosing them from Elixi.sk, where you can find mostly beauty products. This time, I wanted to order something different not a cosmetics again, so I was thinking about a few other variations. In the end, I picked something what is connected with food. The first product from this order is a BIO vegetarian mixture Quinua. It´s ideal for those days, when you are lazy to cook but you want to eat something delicious. You can use it for example for making the hamburgers. It´s gluten free and it´s done in 15-20 minutes. Bio Quinua is grown in Bolivia.

Ingredients: Quinua flakes 52,1%, rice flour, chia/sage seeds 6,6%, dried tomatoes, pepper, salt, dried onion, kurkuma, spices, dried garlic, cumin.

Quinua Real Veggie Bites

Na fotografii vyššie môžete vidieť, ako vyzerala daná zmes pred prípravou. Zmes som zmiešala s vodou a olejom podľa návodu a vložila do chladničky na desať minút. Potom som ju vybrala a vytvarovala z nej placky. Urobila som ich trošku hrubšie, aby sa podobali takým malým fašíročkám :) Následne nato som ich dala na pekáč a vložila do rúry. Trvalo zhruba dvadsať minút, kým sa upiekli do zlatista.

In the picture above you can see the mixture before prepairing. I mix it together with a water and oil according to a tutorial and put it in the fridge for ten minutes. After this time I took it out and made something what looked like a thick pancake. After that I put them in the skillet and put them in the oven. It took something about 20 minutes to bake them.

Quinua Real Veggie Bites

Quinua Real Veggie Bites

Z celej zmesi vyšlo šesť či sedem placiek. Samozrejme, ak ich urobíte tenšie, bude ich viac. Pokrm mi vydržal na zhruba dva obedy a jednu večeru. Na fotografii nižšie môžete vidieť, s čím som ich konzumovala - s poľným šalátom, žltou a červenou paprikou a ďalšou zeleninou, ktorá prišla pod ruku. Fašírky mali jedinečnú korenistú chuť. Určite to nebola žiadna nudná a nevýrazná chuť. Za mňa jednoznačne šesť bodov z piatich :)

In the end I made six or sever pieces. I wanted them that thick so I think it´s a good number. This amount covered two lunches and one dinner. In the picture below you can see what I ate them with. When eating you could taste spices and vegetable. It wasn´t an ordinary and "boring" taste. I would give it six points out of five :)

Quinua Real Veggie Bites

23 comments:

  1. mojmu by sa to páčilo on čistý vegetarián :D

    https://teenmumy.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  2. Six points of of five. Well it must have been good then ;). I point it that it's quite easy to make. And a good choice. I've never seen it before. But if I can find it, I will try.

    ReplyDelete
  3. This is my kind of food!! I'm a vegetarian so this is amazing 😄 Ree love30

    ReplyDelete
  4. They look really delicious. I would love to try them out. Where did the hear about these? Just curious ;)

    ReplyDelete
  5. This looks super tasty! I was actually looking for more quinoa recipes, so will add this to the list.

    ReplyDelete
  6. It sounds and looks great!

    Bella Pummarola

    ReplyDelete
  7. well this something I surely try next weekend.

    ReplyDelete
  8. Hey I can totally relate to this! I am a big foody. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  9. Looks good! What a good habit to cook for yourself... we have been going out and eating out way too much which i feel affects my body at this point...
    www.AdventureFaktory.com

    ReplyDelete
  10. I have only tried quinoa on a salad but the other recipe looks good to.

    ReplyDelete
  11. O takomto prášku som toho veľa nepočula, no skúšala som už sójové mäso- ako náhražku mäsovej zložky v mojich hektických dňoch a nebolo zlé, no denne by som ho asi nejedla :/

    ReplyDelete
  12. I love quinoa so much, I need to try this! xx
    www.britishmermaid.com

    ReplyDelete
  13. Markéta Potjahajlová22 September 2016 at 18:25

    Já si moc na celozrné jídlo nepotrpím, ale teto možnost vypadá chutně a rychle. Možná něco podobného zkusím :)

    ReplyDelete
  14. just discovered quinoa so will definitely try your recipe thank you for sharing

    ReplyDelete
  15. Sójové mäso som tuším mala tiež, no veľmi ma neoslovilo.

    ReplyDelete
  16. I like eating out as well but more important for me and my body, of course, is eating at home :)

    ReplyDelete
  17. I hadn´t heard about these before. I just saw them on the e-shop and that´s asll :)

    ReplyDelete
  18. Haha, tak nech vyskúša. Je to naozaj lahodné :)

    ReplyDelete
  19. That sounds so simple and yummy. Perfect for my vegetarian self.
    Tina von S | http://lifestylerookie.com/

    ReplyDelete
  20. Looks yummy!
    I follow you, hope you follow me back :)

    http://catherinehere.blogspot.hr/?m=1

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)