Ako jednorožec začal blogovať

blog de la licorne

Krásny deň prajem. Ako je to už u mňa zvykom, takmer nikdy nepublikujem nič, čo mi vzápätí napadne. Danú ideu jednoducho v pamäti odložím, založím a napadne mi poväčšine až vtedy, keď sa niekto zaoberá niečím podobným. Takto to bolo aj v tomto prípade, keď som nedávno uvidela článok u mojej milovanej Elišky. Rada by som teda aspoň v skratke spísala svoje blogerské začiatky a  to, ako vidím blogovanie teraz. Poďme na to.

Aké je to byť blogerkou?

Blogovať som začala v roku 2009 a doviedla ma k tomu jedna z mojich najväčších záľub - anime a manga. V tom čase sa s takýmito blogmi roztrhlo vrece a ja som si taktiež chcela založiť svoje vlastné internetové miestečko, do ktorého budem ukladať všetko, po čom moje srdce túži. Miesto, kde je možné úplne všetko. Taký môj vlastný imaginárny svet. Zanedlho som prišla na chuť aj grafike a pokiaľ si ma ešte niektorí preživší pamätajú z blogu honey-clover-world, určite viete, že som z času na čas bola schopná vymeniť dizajn blogu aj päťkrát za deň. (viac grafických počinov)

Aké je to byť blogerkou?

Po niekoľkých rokoch som trošku dospela a začala sa zaujímať aj o iné veci. Veci spojené s krásou, módou atď, ktoré zaujímajú väčšinu dospievajúcich dievčat. Začala som publikovať kozmetické recenzie, rôzne tipy a rady, články zamerané na cvičenie, útržky z môjho života. Chcela som však okúsiť niečo nové a rozšíriť svoje obzory. I napriek tomu, že zložité prepracované dizajny bolo na starej platforme oveľa ľahšie nastaviť, chcela som hlavne okúsiť, aké to je reálne kódovať.


Aké je to byť blogerkou?

A tak, 10.2.2013, na moje meniny, vznikol blog de la licorne, t.j. blog jednorožca. Začiatky boli ťažké a mala som čo robiť, aby som získala svojich prvých následníkov. Bolo to niečo úplne iné, bola to výzva. Aj tu som publikovala zážitky zo života, vlastné fotografie, recenzie kozmetiky. Ako čas plynul, následníci pribúdali. S rastúcimi číslami a návštevnosťou sa objavili aj prvé blogerské ponuky na recenzovanie produktov. Doteraz si pamätám, aký to bol úžasný pocit uvidieť v schránke e-mail s takouto ponukou. Niečo neskutočné, neuveriteľné.

Nobilis Tilia Čokoládová fantázia

A je tiež neuveriteľné, ako ten čas letí a že blog oslávi budúci rok svoje štvrté narodeniny. Ak by ste sa chceli dopátrať k starým článkom, väčšina z nich už neexistuje alebo sú zakonceptované a takto to aj ostane. Okrem toho som na začiatku urobila (aj) dosť veľkú chybu - zverejňovala som až príliš vecí, ktoré sa týkali môjho súkromia a, žiaľ, niektoré osoby to zneužili. Avšak neľutujem, aspoň som sa poučila a viem, kde je hranica.

Aké je to byť blogerkou?

Mnohokrát som už písala, že si svoj život bez blogovania jednoducho predstaviť neviem. Nedokážem si predstaviť dni bez toho, aby som si neprivstala len preto, aby som mala požadované svetlo na fotografovanie (hlavne na jeseň a v zime), neviem si predstaviť, žeby som komentovala svoje obľúbené blogy len ako návštevník. Nie som si istá, či by som si našla niečo iné, čo by ma tak veľmi bavilo, napĺňalo ma radosťou, poskytlo mi aj nové skúsenosti a čo by mi pomohlo zahnať nudu.

Aké je to byť blogerkou?

Blogovaním som získala aj mnoho neopísateľných skúseností, ako napríklad spolupráca a komunikácia s médiami a s osobami. Spoluprácami som sa dostala k mnohým zaujímavím produktom, ktoré by som si za normálnych okolností pravdepodobne nekúpila. Mala som možnosť ochutnať dobroty z Japonska! Testovala som nejeden produkt kórejskej kozmetiky. Naučila som sa, ako si rozvrhnúť čas, pochytila ako-také základy HTML a CSS, dala si záležať na tom, čo publikujem a ako píšem. A prekladaním článkov si stále precvičujem aj anglický jazyk. (A zabudnime na to, že tento sa mi prekladať nechce, dobře?)

Aké je to byť blogerkou?

Mohla by som pokračovať ďalej, no je pravdou, že blog má aj svoje negatívne stránky. Jednou z nich je napríklad menej voľného času, ako majú ostatní. Ráno vstanem, idem do práce, prídem domov, najem sa, pocvičím, niečo si pozriem/prečítam/upracem byt, nafotím fotografie, následne ich upravím, odpoviem na e-maily, komentujem blogy, píšem články na blog, pre e-shop, sem-tam mám čas vybehnúť aj von, nehovoriac o vytvorení dizajnu a kódovaní, a to som ešte ani zďaleka neskončila. Takže keď prídem z jednej práce domov, prakticky začínam ďalšiu. Ono sa to možno nezdá, ale aj o blog sa treba starať. Vymýšľať stále niečo nové, zaujať ľudí, ustrážiť si návštevnosť (áno, subjektívny postoj má k tomuto každý z nás), vytvárať dizajny (áno, lebo ja si v živote nestiahnem hotovú šablónu) ..

Aké je to byť blogerkou?

I napriek tomu však netreba zabúdať na to, že blog by nemal byť povinnosť. Malo by to byť predovšetkým vaše hobby, ktorému sa radi venujete, vďaka ktorému dokážete relaxovať, prísť na nové myšlienky, oddýchnuť si. Niekedy mám aj ja chuť so všetkým nadobro seknúť, hlavne ak sa mi toho veľa nakopí a nestíham - ani v reálnom, tobôž v blogerskom svete. No predstaviť si svoj život bez blogovania jednoducho neviem a ten pocit, keď vidíte, že vaše úsilie za niečo stojí, hlavne v podobe pekných a milých komentárov, je na nezaplatenie :)

Aké je to byť blogerkou?

Páčil sa vám článok? :)
Aké je to byť blogerkou/m pre vás? :O
Viete si predstaviť svoj život bez blogovania? :(

13 comments:

  1. Moc pěkný článek, vážně se mi líbil. :) Já beru blogování jako takové odreagování od všedních starostí a život si už bez něj nedokážu představit. :) krásné fotky ♥ www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    ReplyDelete
  2. Lovely cake and eyeliner!

    -Kati
    http://almoststylish.blogspot.de/

    ReplyDelete
  3. super precist si takhle co nekoho vedlo k blogovani a jaky to bylo :) uz ctyri roky? pani, ja mam ted dva a pul a prijde mi to desne dlouho :-D a to prekladani do aj obdivuju, me by to zabilo a nenapsala bych radsi vubec zadnej clanek, jen abych ho nemusela prekladat :-D

    ReplyDelete
  4. Krásne Gabčuš, haha :)))) Bude ešte veľa veľa rokov :D aj keď tá výška nám dá zabrať aj bez všetkého iného, dáme to! Všetko :DD

    ReplyDelete
  5. Ďakujem veľmi pekne, Kerka ♥
    To dúfam! :)

    ReplyDelete
  6. Som rada, že článok zaujal :)
    No veru, sama tomu neverím, čo sa mi za tie štyri roky podarilo ♥
    Ja mám angličtinu veľmi rada, takže to problém nie je. Akurát sem-tam sa mi do toho taktiež veľmi nechce a trucujem xD

    ReplyDelete
  7. Great post. I did not imagine myself as a blogger at first. I had no idea how to start my blog. But after posting 1 article anf received my first like and comment. It inspired me to continue writing and it became my hobby. :)

    ReplyDelete
  8. Yeah, it´s something incredible to experience and achieve :)

    ReplyDelete
  9. You have a lovely collection here. Hey I also tried those sheet mask and perfectly relaxes my face, it feels like heaven!For Urban Women

    ReplyDelete
  10. jééj krásne si to napísala , super článok ako si začala s blogovaním, držím ti dalej palce vidno ze ta to bavi a mas aj svojich obdivatelov medzi ktorých patrim aj ja :), ja mam rada blogovanie patri to medzi moje hobby :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  11. Ďakujem veľmi pekne ♥ Veľmi si takýchto čitateľov vážim a je radosť čítať takéto komentáre :)

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)