Pár slov o cvičení | Nohy a zadok

butt and leg workout
Všetkým prajem príjemný a krásny, slnečný deň. Neraz som si v minulosti povedala, že chcem na blog publikovať aj články osobnejšieho rázu. Pár takých som už napísala a mali veľmi dobré ohlasy. Príčinou ich nepísania nie je ale nedostatok nápadov, ale nedostatok času. Recenzie sa mi v tomto období píšu oveľa jednoduchšie a rýchlejšie. I napriek  časovému deficitu som sa ale rozhodla, že zverejním niečo osobnejšie, a tentoraz som si vybrala tému cvičenie.

butt and leg workout
Na záver by som ešte dodala, že článok obsahuje moje subjektívne názory a skúsenosti. Nikoho nenútim s ním súhlasiť alebo sa s ním stotožňovať. Každý ľudský organizmus je iný, každému vyhovuje niečo iné. Ak ste v cvičení úplní nováčikovia, radím naštudovať si minimálne aspoň správnosť vykonávania cvikov. Nechcete predsa, a ja už vôbec, aby sa vám nedajbože niečo stalo!

butt and leg workout
Niektorí z vás možno už z predošlého blogu vedia, že o cvičenie som sa začala zaujímať zhruba začiatkom roka 2012. Cvičenie sa vtedy týkalo hlavne chrbtice a s ňou spôsobených menších problémov, vďaka ktorým som musela stráviť istý čas aj v nemocnici.

butt and leg workout
Neskôr som začala sledovať aj rôzne videá, kde slečny predvádzali cviky rôzneho druhu. Tie som neskôr zakomponovala do cvikov určených na chrbticu. Je pravdou, že v cvičení, ktoré nepozostávalo z cvikov určených na chrbticu, som si dala párkrát menšiu či väčšiu pauzu. Malo na to vplyv viacero faktorov, no podstatné je, že som sa k tomu vždy opätovne vrátila, a že v tom pokračujem až dodnes.

butt and leg workout
V poslednom čase som cvičila takmer každý deň, prestávku som mala jeden až dva dni v týždni. Tento režim mi momentálne vyhovuje a je vidieť, že som začala poctivo makať. Áno, telo potrebuje oddych a čas na regeneráciu. Tieto fakty sú mi veľmi dobre známe, ale - po prvé: cvičím doma a po druhé: viem, čo moje telo zvládne a čo nie. A viem to najlepšie, pretože je to moje telo (:


butt and leg workout
Dominantnou partiou sú pre mňa určite nohy a zadok. Každý workout začínam malým kardiom po dobu 5-10 minút, pričom vykonávam cviky ako behanie na mieste s činkami v rukách alebo skákanie sem a tam. Ono i doma sa dajú robiť tieto veci efektívne, vo väčšom priestore, a potichu - to je hlavné, pretože určite nechcete viesť konverzáciu so susedom či susedkou, ktorý/á býva zrovna pod vami. Dĺžka je na vás - v tomto prípade ide o to, aby ste svoje telo pripravili na fyzickú aktivitu.

calf raises
Podľa nálady sa potom vrhnem do partie, ktorú budem cvičiť ako ďalšiu. Povedzme napríklad, že sa zameriam na lýtka. Tu praktizujem cvik s názvom calf raises, čo je vlastne postavenie sa na špičky. Toto cvičenie u mňa pozostáva z troch sérií - klasické *chodidlá vedľa seba na šírku, akú uznáte za vhodnú*, do strán - vonkajšie a vnútorné *chodidlá otočíte k sebe/od seba a opakujete daný pohyb "na špičky"* a napokon na každej nohe samostatne. Väčšinou si to rozložím do ďalších 5-10 minút, no dosť často sa pozabudnem a robím ich o čosi dlhšie, haha.

lunges
Na nohy a stehná sú mojimi obľúbenými určite drepy, výpady, zanožovacie cvičenia a napokon holdy. Mojimi najobľúbenejšími druhmi drepov sú klasické, široké a napokon plie drepy, pri ktorých vám chodidlá smerujú do strán. Avšak na monotónne robenie drepov u mňa zabudnite. U mňa to vyzerá nejako takto - klasické drepy 10x *hore/dole*, 10x *dole/zdvihnutie do polky, t.j. pulse drepy*, 30 sekúnd - 1 minúta hold *zostanete v podrepe* a pod.

butt and leg workout
Väčšinou urobím 10x pulse po 10x, to už máme 100, potom napríklad 30 normálnych *hore/dole*, neskôr 15x pulse *v tomto prípade to počítam ako 1-2-3,1-2-3 dokiaľ sa 3 nevyskytne v počítaní piatykrát. Áno, je to čudné, ale by som nebola ja.* Existuje nespočetne veľa kombinácií, ako môžete drepy vykonávať. Ja mám tento systém a som s ním nadmieru spokojná. Pri drepoch mám čas stanovený na min. 7-10 minút, no som schopná pri nich ostať aj 20 minút. Pri 7-10 minútach si dávam len krátke sekundové prestávky, ak stanovený čas presiahne 10 min., vtedy nastupujú 10-20 sekundové prestávky. Čo sa týka holdov, niekedy ich robím aj minútu. Chce to iba cvik (:

leg lifts
Pri výpadoch platí to isté ako pri drepoch - klasické, pulse, hold a aj "série" ostávajú rovnaké. Čo sa týka zanožovacích cvičení, tie vykonávam po jednej minúte na každú nohu, po dobu 6-8 minút. Typy zanožovania striedam. Klasické - vystretú vystieram do výšin, priam k nebesám a pri pohybe nadol sa prstami dotknem zeme. Pulse - vystretú nohu vystieram do výšin, opäť až s nebesám, no nepritiahnem ju späť. Pekne ju vystretú zanožím, troška spustím a opäť mierim hore do výšin.

leg lifts
Podobne to robím aj pri zanožovaní s pokrčenou nohou, ktoré by malo vyzerať približne ako 90° uhol. Klasické - pokrčenú nohu zanožím a pri pohybe nadol sa kolenom dotknem zeme. Pulse - pokrčenú nohu zanožím, pri pohybe nadol mierne spustím a opäť zanožujem. Pri zanožovaní sa väčšinou opieram o lakte. Aj preto používam podložku.


Toto by bolo pre dnešok všetko. Základné cviky, ktoré cvičím takmer každý deň (:
Cvičíte alebo sa cvičiť chytáte? Aké sú vaše obľúbené cviky na nohy a zadok? (:

12 comments:

  1. Can i touch ur butt?♥

    ReplyDelete
  2. Ja by som cvičila keby som doma ale proste ked pridem z roboty unavena to jednoducho nejde cely den na nohach robi svoje :-/

    ReplyDelete
  3. cvičím hlavne zadok a brucho :D , treba vyformovať postavičku na leto ten posledný cvik určite použijem na zadok pretože robím len drepy a výpady no pridám aj tento a na bruško dávam si brušaky :) takže GOOD LUCK ti želám ♥



    TeenMumy

    ReplyDelete
  4. Já momentálně cvičím Jillian - Ripped in 30, což je to na celé tělo, takže i zadek a nohy se tvarují :) a nejradši mám asi dřepy - různé druhy :)

    ReplyDelete
  5. Such a great blog post!!!!

    Love and Peace,
    Dakota D.
    https://fannypacksandvisors.com

    ReplyDelete
  6. Love this post!

    XO, Jessi
    http://www.mywhiteT.com

    ReplyDelete
  7. V tomto ťa úplne chápem. Ja keď som brigádovala pred niekoľkými mesiacmi, tiež sa mi vôbec nechcelo.

    ReplyDelete
  8. Ja mám brucho pomerne ploché a brucho je jediná vec, ktorú som lenivá cvičiť, haha.
    Som rada, že som aspoň trochu pomohla a ďakujem - veľa šťastia aj tebe (:

    ReplyDelete
  9. Mne Jillian nie je vôbec sympatická, haha.

    ReplyDelete
  10. nice blog post great work

    Kate
    Earthing Coupon Code

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)