Blogging tips : How to prepare your blog for the year 2016 ?


Update všetkým informáciám
Všetkým možno nie, ale tým základným a pre vašich čitateľov dôležitých áno. Hlavne čo sa týka článkov alebo stránok ako sú About (me), Contact (me) a pod. Nikto nemá záujem o staré a neplatné informácie, ktoré už dávno nie sú aktuálne. Ak na váš blog zavíta nejaký potencionálny sponzor a uvidí, že sa nestaráte o svoj blog, tiež nebude veľmi nadšený hrnúť sa s vami do spolupráce.


Základné informácie o blogu
Keď už sme pri tej spolupráci, je dobré mať nejakú stránku na spôsob Collaboration. Nájdete tam všetky informácie, na ktoré bude hľadieť potencionálny sponzor, pretože ho bude zaujímať či sa mu vôbec oplatí s vašim blogom spolupracovať. Či už to bude vo forme screenu vašich štatistík za posledný mesiac alebo vo forme textu, ako to mám ja - to už je na vás. Každopádne takéto informácie by chýbať nemali, pretože sponzor si ich sám hľadať nebude.

FAQ (Frequently Asked Questions)
Pokiaľ sa vám nechce sústavne odpovedať na tie isté otázky, zriaďte si FAQ stránku. Zopár najčastejšie kladených otázok na ktoré sú vám kladené a ktoré vašich čitateľov zaujímajú a vaše odpovede, aby si to každý mohol prečítať ešte predtým, než vám tú istú otázku položí.

Prejdite staré články, vymažte/nahraďte nefunkčné odkazy a obrázky
Tento bod robím pravidelne, počas celého roka. Pri kontrolovaní funkčnosti odkazov narazím niekedy aj na stránky, ktoré už prestali existovať alebo obrázky, ktoré som vymazala z google+, no na blogu naďalej sú. Aktualizácia článkov je taktiež dobrá vec, pretože ani mňa ani vás určite nebaví pohľad na článok, kde už svieti iba pôvodný text a z 28 obrázkov nesvieti už ani jeden.

Vlastný obsah
Pod týmito dvoma slovami myslím to, že keď sa jedná o váš blog, malo by tam aj niečo z vás byť. Vami nafotené fotografie, vami nakreslené ilustrácie, vami vytvorená grafika a iné. To je len zlomok toho, čo môžete urobiť. Chcem tým povedať, že blogy, na ktorých nájdete poväčšine obrázky a fotografie z internetu, strácajú svoju hodnotu. Načo pridávať niekam inam niečo, to už na jednom mieste je? Tvorte. Vlastná tvorba je oveľa lepšia, ako desiatky skopírovaných fotografií. Nehovorím, že pridať sem-tam na blog nejakú inšpiráciu a iné veci je hriech, ale nerobte to často.

Vyčistite menu a blog od zbytočných aplikácií či doplnkov
Je pekné, že si v menu blogu môžete nakŕmiť svoje rybičky, pozrieť sa, koľko je hodín na veľkých ciferníkových hodinách alebo vypočuť svoju obľúbenú skladbu. No myslíte, že ostatných čitateľov tieto veci potešia? Zvlášť, keď sa chcú v menu dozvedieť niečo o blogu alebo nájsť tú správnu kategóriu, ktorá ich zaujíma. Mňa osobne nebaví vŕtať sa v horách textu a widgetov ako so šabľou v pralese. Keď prídem na blog, chcem jednoducho vedieť, kde čo je, nie stráviť hľadaním danej veci polhodinu.
A čo sa týka hudby - viem, je to čisto subjektívna vec, ale pokiaľ narazím na blog, kde hraje nejaká hudba a zvlášť taká, ktorú nemusím, nemám chuť sa ani len začítať nie to klikať aj na iné články, pri ktorých spustení sa opäť spustí tá istá hudba, poprípade iná pieseň. A úprimne, neviem si predstaviť, koľkí z vás by sem zavítali po tom, čo by som tu pridala nejaký hard alebo deathcore, haha.

Nový dizajn
Prečo nezačať nový rok, plný nových zmien a udalostí aj novým a pekným dizajnom blogu? Pokiaľ nepatríte k tým, ktorý majú v obľube sa šprtať v HTML a CSS kódoch ako ja, poslúžia vám internetové stránky, ktoré ponúkajú nespočet voľných šablón pre blogy na voľné stiahnutie. Všetko, čo musíte urobiť je len prekopírovať kód celej novej šablóny alebo do blogu nahrať súbor, kde je uložená.


Gramatika je dôležitá
Tí, ktorí ma poznajú vedia, že z duše neznášam tých (berte s rezervou), ktorí nevedia písať ani vo svojom materinskom jazyku. Samozrejme, ja taktiež neovládam všetky pravidlá slovenského pravopisu a nie som Štúrova krv, no snažím sa dodržiavať čiarky a hlavne i/y a í/ý a s/z. Viem, že existujú rôzne poruchy, ale keď vidím tie íýčka písané halabala, je mi zle. Môžete si to predpísať vo Worde a už iba jednoducho skopírovať alebo si slovíčko overiť na internete. Nehovorím, že mne sa nestane, že sa pomýlim (ha ! a koľkokrát opravujem po sebe články, lebo ich rýchlo píšem) ale keď vidím článok s chybou v každej vete, nemám chuť pokračovať ďalej.

Veľa tagov = zbytočné tagy
Keď vidím začínajúce blogy, častokrát sa mi naskytne pohľad na hojný počet tagov (menoviek), ktoré sú umiestnené pod alebo nad článkom. Čím viac, tým lepšie ? Omyl. Možno je to len moje estetické cítenie, no nenávidím články doslova zasypané tagmi. Úplne vám stačí 1 maximálne 3 na presný opís. Napríklad k recenzii na novú paletku očných tieňov vám stačia : recenzia, kozmetika, poprípade značka kozmetiky. Vypisovať do menoviek iné veci je zbytočné - i tak fungujú iba na vašom blogu.

Pridajte svoj blog do skupín
Chcete nájsť nové blogy pre inšpiráciu alebo chcete prilákať na svoj blog nových ľudí? Skúste vyhľadať napríklad na fejsbúku nejaké blogerské skupiny. Uisťujem vás, že sú ich tam desiatky, ak nie stovky. Ja pridávam články najčastejšie do slovenských a českých blogerských skupín, no sledujem aj nejaké zahraničné. Blogerské skupiny neslúžia len na zviditeľnenie vášho blogu. Vďaka nim môžete spoznať aj plno super ľudí (:


Kopírujte so zdrojom
Poprípade si vypýtajte povolenie. Neznášam, ak sa mnou vytvorené fotografie pohybujú na internete bez uvedenia zdroja. To, že tam je vždy umiestnený odkaz blogu neznamená, že si ich môžete vkladať kadekde bez zdroja. URL blogu má byť vždy uvedená, pretože to nie je váš majetok.
Tiež nemám rada, ak si niekto upraví šablónu podľa seba, nahodí tam niekoľko vlastných kódov a niekto mu ju "len tak", ukradne skopíruje, ako keby sa nechumelilo. To už vo vás nie je ani kúsok hanby ?! Mne osobne by bolo trápne a dosť blbé okopírovať celý celučičký štýl od A po Z. Na internete nájdete plno stránok, kde vám prinášajú HTML, CSS a iné návody ako húb po daždi. Nájdete tam aj nespočetne veľa stránok so šablónami na voľné stiahnutie. Je to hnusné, neslušné a pod úroveň, si aspoň ja osobne myslím, kopírovať niečo, s čím sa človek s prepáčením serie aj niekoľko hodín. Inšpirácia povolená je, ale kopírovanie je už niečo iné.

Aké sú vaše tipy na update blogu do nového roka ? :)

27 comments:

  1. Úplne s tebou v tomto súhlasím. To so sponzormi čo si písala určite urobím :) nikdy predtým ma to nenapadlo ale je to dosť užitočné :) pekný post!
    liviaurban.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem :) Kľudne môžem písať ďalší článok, pretože mám tých tipov naozaj veľa, haha :D

      Delete
  2. Pekne si to zhrnula :) Súhlasím :) a hlavne s tou hudbou, občas sa musím premáhať nevypnúť nejaký blog keď počujem, že odtiaľ hrá nejaká hudba.
    Inak video je nádherné a ten kufrík je úžasný! :)
    DanyČuks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem veľmi pekne :) Malo byť pôvodne už včera, no musela som si stiahnuť nový program, naučiť sa v ňom fungovať, potom to prekonvertovať a tak. Už nikdy nebudem v duchu "nadávať" na holky, ktoré točia videá, ale nepridávajú ich tak často :/ :D

      Delete
  3. Super tipy, určite niečo z toho vyskúšam, vďaka ;) Ja si blog upravujem dosť často, pretože vždy sa nájde niečo s čím nie som spokojná alebo ma napadne, ako to urobiť lepšie.
    http://bynicka.blogspot.sk/2014/12/vianoce-u-nicky.html

    ReplyDelete
  4. Skvělé tipy :) Taky nemám ráda, když přijdu na blog a automaticky začne hrát hudba a já hledám, kde to vypnout :D Ale naštěstí už to na blozích nacházím jen výjimečně :) U tebe se mi moc celkový vzhled blogu líbí :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niekedy to dokonca ani neviem nájsť. Keby to bola aspoň jeden widget na celý blog, ale ono sa to zapne pri každom novom otvorení článku alebo rubrík. A ďakujem ♥

      Delete
  5. Ja úplne súhlasím s odstrašujúcim efektom hudby na blogoch, ja osobne to okamžite vypnem, či už je hudba harmonická alebo nie je, jednoducho ma to vyrušuje, rovnako to funguje aj s tmavými blogmi a blogmi ktoré hýria farbami, doslova mi to trhá oči, nemôžem sa na to pozerať. Slovné overovanie som si pri komentároch už vypla, ale tiež som o tom nevedela, kým som sa to na nejakom blogu nedočítala. Sama neviem čo do nového roka s blogom, spravila som pár zmien a uvidíme, čo bude ďalej. Každopádne skvelý článok, veľmi užitočný najmä pre blogerky.
    Bianka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som rada, že sa tu našli ľudia s rovnakými pocitmi :) Čo sa týka layoutu a podobne, to rozoberiem v druhej alebo tretej časti. A ďakujem za takýto pozitívny komentár :)

      Delete
  6. Velmi pekny clanok a uzitocny pre blogerky :) stotoznujem sa so vsetkym, hlavne s tou hudbou - vela krat sa aj zlaknem a hladam ako to vypnut este hlavne ked hudba nie je vobec to co ja pocuvam :) taktiez nemam rada tmave blogy alebo prilis farebne :) s tymi otazkami to je tiez velmi dobry napad, mna by to tiez nebavilo stale odpovedat na rovnake otazky :) ale mne sa tvoj blog paci taky aky je ale len tak dalej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem veľmi pekne :) ♥ Nehovoriac o tom, ak máš zvuk naplno alebo sedíš pri niekom a ono to zrazu len tak "vybafne". Niekedy ani nenájdem, ako to vypnúť :D
      Ako som písala, na tom si ako (amatérska) grafička zgustnem v druhej alebo tretej časti :3
      Ďakujem veľmi pekne za takéto príjemné slová. Veľmi si to vážim :)

      Delete
  7. Wow super rady a tipy.. Ďakujem určite vyskúšam! :)

    ReplyDelete
  8. tiež súhlasím so všetkým, ale jediná vec, ktorá mi tu chýba je taká, že ak dáš do článku odkaz na inú stránku a ja si ju chcem otvoriť do druhej karty, ale stále ostať na tvojom blogu, tak sa mi vypíše že oops. na iných blogoch mi to ide a strašne ma hnevá, keď sa nakoniec prekliknem na odkaz a potom musím spätne hladať, kde som v tvojom článku skončila :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ďakujem za vyjadrenie k článku :)
      Čo sa týka otvorenia odkazu v novom okne : existujú na to aj klávesové skratky. Ak by skratky neboli, určite by som si to "Ooops" na blog nedala ;) Ak by si nevedel/a, o čo sa jedná, je to kláves "Ctrl" + klik na daný odkaz. Malo by to fungovať takto všade :)

      Delete
  9. Lovely post, thanks for sharing! <3

    I have a new outfit post on the blog, would love to know your thoughts:

    * Electric Sunrise - Fashion and Lifestyle Blog *

    x

    ReplyDelete
  10. To odstránenie overovania je super vec! :3
    Taktiež ma to vždy štvalo, hlavne ak tie písmenká/číselká tam boli absolútne nečitateľné..
    Ja osobne sa chystám niektoré staré články trochu poupraviť a vymeniť obrázky, alebo ich nanovo nafotiť keďže staré sa mi nepáčia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boli boli, ale dalo sa načítať nové, no niekedy som nevedela prečítať ani tri po sebe idúce -.-
      Aj ja :) Hlavne vymazať informácie, ktoré svet nemusia zaujímať a pod.

      Delete
  11. Kriste, to s tou hudbou je naozaj neznesiteľné. Nechápem, prečo si niektorí myslia, že asi všetci na svete máme rovnaký hudobný vkus. Keď sa mi nepáči pesnička, trochu ma odradí aj celý blog. :D Ale v podstate nie je mi príjemné ani to, keď začne hrať niečo, čo mám rada - pretože sa toho zľaknem! :D Protivia sa mi aj komentáre typu "nepáči? dá sa to stopnúť"... však áno, ale predchádza tomu infarkt, neustála otrava so stopnutím po každej rubrike, až nakoniec to, čo nechce asi žiaden bloger - odchod z celého blogu...

    Čo sa týka kopírovania designu, s tým som sa našťastie ešte nestretla, ale poviem ti, že pre niektorých sú aj tie HTML návody na internete zbytočné... Keď sme v škole robili maturitnú prácu, musela som každému hľadať veci v Googli, vysvetľovať ako sa robí mäkčeň na veľké Ň, a podobné veci... to je tak ťažké si to niekde nájsť?! Božechráň púšťať sa do HTML, radšej bez starostí niečo skopírovať, "však kto mi to zistí, nezatvoria ma za to"... A to hlavne čo sa týka obrázkov, mala som živý príklad toho ako nikto nechápal, prečo sakra uvádzať nejaký zdroj ("kto mi to zistí", však)... to je už predsa nadľudský výkon. :D

    Inak zaujímavý nápad s tým e-mailovým formulárom, fakt som nečakala, že by mi mohlo niekedy chodiť toľko spamu ako teraz!
    A ozaj, ešte by som ťa rada odkázala sem, kde som sa trochu nižšie vyjadrila k tej letnej giveaway, ja len že ak si si nevšimla, tak určite sa rada pozrieš. :)

    ReplyDelete
  12. Great post dear!

    I'm following you on GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ReplyDelete
  13. Barbora Pernicova (Baauu)22 December 2015 at 19:53

    Povedené :) Zejména souhlasím s tím, že na blozích se nachází strašně moc TAGů, a nejen na začínajících. Já osobně mám 3, se kterými si vystačím bohatě. Jinak si myslím, že je dobré taková "opatření" dělat během celého roku, postupně :) Zkrátka, znáte takové ty nálady, kdy prostě sedíte nad blogem a snažíte se o vylepšení :)
    Díky za tipy :)
    www.baauu.blogspot.cz
    Baauu

    ReplyDelete
  14. super tipy, najmä collaboration :) to asi zavediem
    http://drewsbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Markéta Potjahajlová21 June 2016 at 20:45

    S hudbou na blogu i na webu musím souhlasit. Kolikrát se i leknu nebo mě to ruší. Takže pryč s hudbou. Skupiny na fb jsou také super, ale nevidím v tom zase takový zázrak. Kolikrát jsou tam články bez jakékoliv reakce. Možná to bude i tím, že jsou skupina natolik přehlcené vším možným, že člověk už ani neví nebo nemá chuť tím vším listovat. A děkuji za tip na Collaboration! Ten si rozhodně musím udělat! :)

    http://markpo.com/

    ReplyDelete
  16. ja jsem v tomhle desnej outsider, co by melo byt nemam a mam milion veci, co by nikoho nenapadlo :-D

    ReplyDelete
  17. Super tipy. S hudbou souhlasím, většinou stránku hned vypínám :)

    ReplyDelete

Thank you for every lovely comment, visit nad follow ♥
Love you all ♥
Have a nice day ! ;)